Principalele idei asupra cărora ne-am axat studiul au fost legate de termenii folosiţi în legătură cu vizitatorii şi promisiunile făcute lui Avraam. Din textul capitolului 18 se pare că Avraam a vorbit cu unul dintre cei trei, pentru care foloseşte un termen ce se adresează exclusiv divinităţii (conform Concordanţei Strong). „Adonai” (sub formă de plural) nu se foloseşte în relaţiile umane. În timp ce termenul „domnul meu”, utilizat de Sarah, pentru a-l numi pe Avraam, este, în versetul 12, „adon”. Acesta înseamnă „suveran”, însă el are atât valenţe umane cât şi spirituale. De aici deducem că Avraam ştia cu cine stătea de vorbă. El şi-a dat seama că vizitatorii erau trimişi de Dumnezeu. Pentru a întări această idee, autorul, Moise, foloseşte pentru interlocutorul lui Avraam un alt termen: Yehovah. Însă, Avraam nu i se adresează cu acest apelativ.
Doi dintre vizitatori au plecat către Sodoma, o cetate – reşedinţă a acelei regiuni, însă interlocutorul lui Avraam a rămas. Coroborând aceasta cu faptul că Lot li se adresează celor doi vizitatori ai săi cu titlul de „adon”, putem deduce că unul din cei trei purta un rang superior. Folosirea lui „Adonai” ne poate sugera faptul că El a fost Logosul.
Vom reveni cu continuarea relatării din cap. 19.
.........................................
During our last youth meetings we had in Baia Mare, we studied Genesis 18 - 20. They present a few episodes related to Abraham and
The main ideas of our study referred to the terms used to name the three visitors and to the promises made to Abraham. Reading the text of the 18th chapter, it seems that Abraham spoke to one of those three, using a term that refers to a divine being, exclusively (Strong concordance). “Adonai” (as a plural) is not used in regular human relations. While the term my “lord”, used here by Sarah, to call her husband, is “adon” (v. 12). This means sovereign, but it is used for both human and spiritual beings. It is a sign for us to see that Abraham knew to whom he was talking to. He realized those visitors had been sent by God. For putting this more obvious, the author, Moses, uses another term to call Abraham’s visitor: Yehovah. But he is not called by Abraham with this name.
Two of the visitors left for
We will continue with the 19th chapter.
3 comments:
studierea intamplarilor din vechiul testament ne da posibilitatea sa vedem relatia dintre Dumnezeu si oamenii din vechime. avem foarte multe de invatat din insusirile lui D-zeu manifestate in aceste relatii. multumim tinerilor din Baia Mare pentru relatare:)
Persida
este incredibil câte amănunte pline de subînţelesuri pot oferi anumite texte din Vechiul Testament. este o bucurie imensă când le descoperi.
va muiltumesc pt. ce faceti voi. intr-adevar e o mare binecuvantare citind acest studiu.sunt niste informatii importane pe care ar trebui sa le tinem in minte.
Post a Comment